Start-up BW Elevator Pitch Landeswettbewerb für Gründerinnen und Gründer
Start-up BW Elevator Pitch Landeswettbewerb für Gründerinnen und Gründer

Thomas Albin & Henning Elbers Data Consulting GbR - exoHash (eingereicht für: Stuttgart)

Thomas Albin & Henning Elbers Data Consulting GbR - exoHash

Über das Projekt:

Wir von AE Data Consulting sind ein junges Datascience Startup, welches sich auf die Analyse von Social Media spezialisiert hat. Mit unseren Algorithmen lassen sich Inhalte auf Instagram und bald Twitter analysieren. So lassen sich aktuelle und angesagte Hashtags und Trends (z.B. von Usern in Stuttgart) in Echtzeit bestimmen. Bei diesen Big-Data Analysen unterstützt uns künstliche Intelligenz, um Bilder in den Posts automatisch auszuwerten. So können Kunden ihre eigene Social Media Präsenz optimieren und ihre Reichweite erhöhen.

 

Unsere Social Media Datascience Auswertung soll in Zukunft dabei nicht nur im Rahmen von persönlicher Beratung, sondern wird auch bald online zur Verfügung stehen. Hierbei verwenden wird innovative Technologien aus dem Web 3.0: Dezentralisierung des Services und Gewährleistung der Kundenanonymität durch eine eigene Kryptowährung.

Das Team

Unser Startup besteht derzeit aus den beiden Grüdungsmitgliedern:

 

Thomas Albin, M. Sc.:

Während meines Physik-Studiums zog es mich von Oldenburg über Noordwijk (Niederlande) und Göttingen schließlich zur Hauptstadt Baden-Württembergs: Stuttgart. Komplexe Datenanalysen, numerische Probleme und Themen aus dem Bereich des maschinellen Lernens hatten mich stets begeistert. Vertieft wird dieses Wissen derzeit in meiner Dissertation im Bereich Raumfahrt. Die erlernten Fähigkeiten sinnvoll und zielführend in externen Projektarbeiten einzusetzen hat schließlich zur Gründung geführt.

 

Henning Elbers, M. Sc.:

Ursprünglich aus Oldenburg stammend hat es mich mittlerweile nach Paderborn gezogen, wo ich bei einem mittelgroßen Unternehmen als Applikations-Ingenieur arbeite. Eine Faszination für informationstechnische Anwendungsfelder und Aufgabenstellungen habe ich schon seit dem Studium. Vor nicht allzu langer Zeit kam uns dann die Idee die Fülle an Daten aus den sozialen Netzwerken zur Optimierung von Geschäfts- und Marketingprozessen zu nutzen, was uns schließlich zur Gründung dieses Start-Ups motiviert hat.

Die Idee

Unsere Geschäftsidee, wie oben beschrieben, setzt sich zusammen aus dem Social Media Datascience Consulting, sowie der damit verbundenen und derzeit entwickelten Web 3.0 Anwendung.

 

Hier fokussieren wir uns ausschließlich auf die Web 3.0 Anwendung, die eine breitere und internationale Zielgruppe ansprechen soll:

 

exoHash - An IPFS distributed data science service for social media analysis.

It's decentralised, it's anonym and it uses EXH!

 

exoHash will be an IPFS based social media data science platform by Thomas Albin & Henning Elbers Data Consulting GbR. Our algorithms track hashtag or location depending information for you, analyse the content, create nice graphs and upload the results on IPFS (the decentralized Web 3.0). By starting an IPFS daemon you participate in hosting our future site and everything gets for everyone faster. The principles and ideas of the Web 3.0 based service are:

 

Anonymity:

The GDPR was introduced in the EU to improve and protect the data security of customers. Still, laws can be bypassed and one has to believe and hope, that the data will not be misused. So what is the solution? We think it is "data security by design". Technologically, we have no idea who you really are. We know one thing from our customers: their public Stellar address.

 

Decentralization:

Honestly, our service is not yet 100 % decentralized. Our data scientific programs run on our machines, and we have to do some research to decentralize this too and reward participants in supporting us. Anyway, the future website, the results and content are stored on IPFS. You help us to distribute this site and take the next step to Web 3.0

 

On Demand Service:

We are tired of the recent financial developments in IT. Every web service, mobile app or software program uses monthly or yearly charged subscriptions. Our service is simple: you pay on demand. If you need it you pay for it. Do not worry about daily charges. You control your assets.

 

Sharing Community:

There is no storage of personal data. So there is no login or anything behind a "digital" wall. Data science results are stored publicly. So anybody can see it. You may do not like it, but you also profit from the analysis initiated by others. That way, we hope to build up a good community. Furthermore we do not want to waste resources on redundancy (storage, power, etc.). Let's keep it on a reasonable level.

 

No Overhead:

Virtually any website, free or not, has an overhead that annoys any user. Cookies, ads, pop-ups, scripts that tell you to turn of your no-script plugin so that you can load the site properly which causes another "alert" to turn of your ad blocker etc. On our site: None. There is nothing. Maybe in the future there will be "featured" hashtags. But these will only be highlighted in a decent way.

 

Less Speculative:

The number of token distributions depend on our service capacities (certain amount per week). We will put effort into price stability. We will couple our price with our products and growth. With more features, tools etc. we will steadily grow and increase the token price.

 

Please note: Currently we write our Whitepaper to describe our service and the exoHash token. The first version of our web product will be released at the same time as the first token sale and is currently tested. Before the release, the whitepaper and token need to be checked and verified by the Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFin).

22
Standort: Stuttgart
Gründungsjahr: 2017
Abstimmung beendet